lørdag 23. mars 2019

Pizzasnurrer

220 gr revet hvitost 
1 beger tine kremost naturell
50 gr malte mandler
30 gr sesammel
1 ts bakepulver
1 ts xanthan gum – må ikke ha
1 egg
1/2 ts salt
1 ss tørket oregano

Ha revet ost og kremost i en skål som tåler varme og mikrobølgeovn, smelt dette godt sammen på full effekt.  Dette tar 3-4 minutt ,rør litt et par ganger under prosessen, det skal bli “flytende” som en tykk milkshake. 

Mål opp di tørre ingrediensene i en bakebolle, rør så inn i den smelta osten og 1 egg, kna godt sammen med hånden. Jeg bruker engangshansker, så sparer jeg meg for mye gris.

2 stk bakepapir, ha på litt olje på begge arkene. Ha deigen over på det ene arket og legg det andre oppå. Kjevle ut et rektangel, ta av det øverste bakepapir og ha på ønsket fyll.

Jeg hadde idag rester av taco kjøtt, løk, skinke, ost, tomatsaus og krydder.

Rull sammen og del i 11-13 biter. Strø på ekstra ost og krydder

Stekes ved 225 gr varmluft ca 15 min.

Kan fryse








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar