onsdag 14. mai 2014

Kylling i sursøt saus
Knallgod middag på 20 minutter max


Sursøt saus
Bittesmå ananasbiter
1/2 løk
Paprikabiter rød/grønn
evt.  Gulrotstrimler
wokkes og så tilsettes
Ananasjuice
1 ss tomatpuré
1 ss eddik
1 ss salt
1 ss sukker

Rør ut maizenna i litt vann og tilsett til ønsket tykkelse

Kyllingfilet i passe biter wokkes, tilsett 1/2 fersk el herm ananas i biter wok videre, tilsett f.eks nykål og wok videre. Tilsett sursøt saus, rør godt sammen og varm opp.....

Serveres med kokt ris eller ha nok nykål i så er det en rett i seg selv









3 kommentarer:

  1. Dette ser skikkelig godt ut! Jeg er tom for vanlig eddik, funker det med hvitvinseddik tror du? Sånn har jeg lyst til å lage en dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Det gjør det garantert.... "Eddik er Eddik" omtrent. Før fantes det det kun lys og mørk. Nå er det utallige slag..... Er jo bare for å få den litt sure/skarpe smaken :-) Jeg brukte helt vanlig lys eddik. I en oppskrift jeg fant står det kinesisk eddik.... Men man kan ikke fylle skapene med så mye ulikt.... Iallefall ikke jeg hehe :-) Test ivei :-)

      Slett
  2. Psssst..... var forresten veldig godt med nykål. Brukte 1/4 stk.... Neste gang skal jeg ha mye mer av det i..... :-)

    SvarSlett