mandag 29. desember 2014

Fylt kyllingfilet, gratinerte poteter, kyllingsaus

Skjær kyllingfilet så den blir flat, fyll med fersk mozzarella, gulrotstrimler, purrestrimler, grønn pesto, krydre godt. Brett sammen om surr 3 baconskiver rundt. Stekes på sterk varme til den er gjennomstekt. Ca 20 min




Kyllingsaus
½ dl vann
1 kyllingbuljong
½ beger creme frech
1 ½ dl kremfløte (IKKE MATFLØTE)
1 finhakket sjarlottløk
2-3 ts persille
1/3 ts rosmarin

Kok opp vann og rør ut buljong. Tilsett fløte, creme frech, persille og rosmarin. La koke på middels varme i ti min (pass på at det ikke koker over). Rør om innimellom. Tilsett løk og kok i ti min til. Om sausen blir for tykk kan man tilsette mer fløte til ønsket konsistens. Om den er for tynn kan den kokes litt mer (den blir bare tykkere og tykkere jo lenger den koker).


Fløtegratinerte poteter
Skjær poteter i tynne skiver, legg lagvis med rødløk, salt, pepper og hvitløk. Hell over fløte. Gratineres i ovn, 225 gr. 30-40 min. Strø over ost siste 10 min.


Gratineres i ovn, 225 gr. 30-40 min. Strø over ost siste 10 min.




















2 kommentarer:

  1. Ser kjempegodt ut, og må prøves!����

    SvarSlett